بهترین اپلیکیشن ویرایش فیلم با گوشی موبایل

بهترین اپلیکیشن ویرایش فیلم با گوشی موبایل

تاریخ آخرین ویرایش : ۱۴۰۰/۰۹/۰۶

ویرایش فیلم
ویرایش فیلم

دنیای امروز پر از تصویر است. ما قصد داریم به بهترین نحو ممکن و با جلوه‌های زیبا، دنیای خودمان را در معرض نمایش بگذاریم. بخشی از این دنیای تصویر به ویرایش یا همان Edit مربوط می‌شود. نرم‌افزارهای قدرتمندی بر روی سیستم‌عامل‌های کامپیوتری اجرا می‌شوند که مختص حرفه‌ای‌ها است. اما ویرایش فیلم با گوشی چطور؟

عده‌ای با توجه به کاربری مدنظرشان، احتیاجی به نرم‌افزارهای سنگین و حرفه‌ای کامپیوتری ندارند. کار آن‌ها با یک اپلیکیشن ویرایش در گوشی نیز راه می‌افتد. به همین خاطر ما در این متن سعی کردیم به معرفی چند برنامه ویرایش فیلم با گوشی بپردازیم. هم دنیای اندروید Android و هم آیفون با سیستم‌عامل iOS را در نظر داشتیم.

در ادامه به برخی از برنامه‌های محبوب برای ویرایش فیلم در گوشی موبایل اشاره‌ای خواهیم داشت. ویژگی‌ها، مزایا و معایب آن‌ها را ذکر خواهیم کرد. با ما همراه باشید تا سری به گوشی‌های کوچک اما با قابلیت‌های بزرگ بزنیم.

ویرایش فیلم با گوشی موبایل

سرفصل هایی که در این مقاله مورد بررسی قرار می دهیم:

ویرایش فیلم

محتواهای ویدویی محبوبیت خاصی دارند. وقتی این ویدیوها را سر و شکل می‌دهیم، اقبال بیش‌تری هم نصیب‌مان می‌شود. بر اساس آمارها، ۸۷ درصد از کارشناسان مارکتینگ از ویدیو به عنوان یک ابزار اساسی استفاده می‌کنند. اما آیا حتماً لازم است که از یک نرم‌افزار حرفه‌ای استفاده کنیم و ساعت‌ها پای لپ‌تاپ باشیم؟

هزاران اپلیکیشن موبایل برای ویرایش ویدیو با گوشی وجود دارند. اما همه آن‌ها کاربردی نیستند. در ادامه به برخی از این نرم‌افزارهای ویرایش فیلم با گوشی خواهیم پرداخت.

برنامه ویرایش فیلم در اندروید و iOS

ویرایش فیلم

برخی از برنامه‌ها برای هر دو سیستم‌هامل اندروید Android و iOS طراحی شده است. در ادامه به چند مورد محبوب و کاربردی نگاهی خواهیم داشت.

برنامه ویرایش فیلم Quick App

ویرایش فیلم

این برنامه ویرایش فیلم با گوشی محصولی از GoPro است. هدف اساسی این برنامه سرعت بخشیدن به فرایند ویرایش فیلم است. شما می‌توانید ویدیو را از طریق Quick App ضبط کنید، ویرایش و در نهایت پُست کنید.  نسبت به نرم‌افزار Splice ویژگی‌های کم‌تری دارد. اما اگر به دنبال یک نرم‌افزار سریع هستید، Quick App همانطور که از نامش هم پیداست، مناسب حال شماست. یکی از مزیت‌های این نرم‌افزار اضافه نشدن واترمارک Watermark نشان اپلیکیشن روی ویدیو است. ویدیو شما چیزی اضافه بر خواسته‌تان به خود نمی‌گیرد.

نرم‌افزار ویرایش فیلم Quick شما را با قابلیت‌های خودکارش، تحت تاثیر قرار خواهد داد. در فایل ضبط شده video footage جستجو می‌کند تا لحظات ویژه را پیدا کند. به صورت خودکار بخش‌هایی را برش می‌زند، کلیپ را ویرایش می‌کند و همچنین قابلیت افزودن افکت تغییر حالت transition‌ را برای شما فراهم می‌کند. امکان transition یکی از کارهایی که کاربران به آن علاقه‌مند هستند تغییر حالتی است که شبیه به تغییر سکانس در سینماست. به هرحال Quick App به شما اجازه ویرایش دستی را نیز می‌دهد.

ویرایش فیلم

این نرم‌افزار ویرایش فیلم با گوشی در اَپ استور از ۵۱۷ هزار نظر، نمره بسیار عالی ۴٫۸ از ۵ را دارد. همچنین در گوگل‌پلی از ۵۰۰ هزار نظر، نمره ۴٫۴ را کسب کرده است.

مزیت‌ها:

  1. مجانی Free است
  2. سرعت بسیار بالایی دارد و از قابلیت ویرایش خودکار برخوردار است
  3. ویدیوهای هر دستگاه یا دوربینی را می‌پذیرد
  4. از ویدیوهای ۴K پشتیبانی می‌کند
  5. روی ویدیو واترمارک Watermark اضافه نمی‌کند
  6. برای ادیت‌های اساسی Basic‌ عالی است
  7. ویژگی Quick’s mural برای ثبت شات‌ها از وقایع مختلف Events در دسته‌بندی‌های جدا
  8. ویرایش خودکار موزیک برای هماهنگی با video beat در فایل شما

معایب:

  1. فقط تا مدت زمان محدودی فایل‌های شما را در کلاد Cloud ذخیره می‌کند
  2. از امکان undo برای برگشتن و تصحیح ویرایش وجود ندارد

بیشتر بخوانید : ویرایش فیلم در ios : چگونه ویدئوهایمان را در آیفون و آیپد، حرفه‌ای ادیت کنیم ؟

برنامه ویرایش فیلم InsShot

ویرایش فیلم

این نرم‌افزار ویرایش ویدیو در گوشی نیز برای هر دو سیستم‌ عامل اندروید و iOS نوشته شده است. یک نرم‌افزار قدرتمند all-in-one برای خلاقیت در دنیای ویرایش با گوشی است. به شما اجازه خلق ویدیو، ویرایش عکس و همچنین کلاژها از چندین عکس را می‌دهد.

ویژگی‌های بسیار متعددی دارد. می‌تواند کلیپ‌های شما را برش بزند و سرعت ویدیو را تغییر دهد. همچنین قابلیت اضافه کردن فیلتر، موسیقی و متن را روی ویدیو دارید. می‌توانید کادر فیلم را رو به چپ یا راست flip کنید، یا به طور کلی rotate بچرخانید.

نرم‌افزار قدرتمند InShot که یک screen video editor و movie maker است، از قدرتمندترین‌ها در دنیای ویرایش فیلم با گوشی است. با اپلیکیشن‌های محبوب TikTok، YouTube، Instagram، WhatsApp و Twitter سازگاری دارد.

اپلیکیشن ویرایش فیلم در گوشی InShot از بین ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار نظر،‌ نمره‌ فوق‌العاده ۴٫۹ را دارد. همچنین در بین کاربران متعدد اندروید از ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار رای، نمره عالی ۴٫۸ را دارد تا نشان دهد تا چه حد توانایی‌های قابلی به کاربران عرضه می‌کند.

ویرایش فیلم

برای حذف تبلیغات in-app ads و واترمارک باید ماهانه در حدود ۲٫۶۵ دلار پرداخت کنید. برای خرید مادام‌العمر هم فقط ۲۷ دلار هزینه خواهد داشت.

ویژگی‌های کلیدی InShot

  • برخورداری از سه ابزار کاربردی برش: split، trim و cut
  • ترکیب دو کلیپ merge and join
  • ویدیو ادیتور حرفه‌ای برای Instagram، YouTube، TikTok، ly و غیره
  • فیلترهای منحصر به فرد و پس‌زمینه‌های رنگارنگ
  • پشتیبانی از فرمت‌های و نسبت تصویر ratio متفاوت
  • ویژگی fade in و fade out برای تنظیم صدای شروع و پایان موسیقی فیلم

برخی مزیت‌های InShot

  1. رابط کاربری آسان و مناسب حتی برای مبتدیان Beginners
  2. امکانات متعدد برای انتخاب فونت، موسیقی،‌ استیکرها،‌ افکت‌ها و غیره
  3. تغییر اندازه ویدیو resize
  4. ترانزیشن‌های Transitions برای انتقال هر کلیپ یا عکس جدید
  5. تصحیح رنگ برای ویدیوها و عکس‌ها

برخی معایب در InShot

  1. از بازگشت undo برخوردار نیست
  2. کاملاً رایگان نیست

نرم‌افزار ویرایش فیلم VideoShow

ویرایش فیلم

گران قیمت اما بسیار کارآمد است. برای هر دو گروه حرفه‌ای‌ها و همچنین مبتدیان می‌تواند کارساز باشد. در واقع یک video editing app و Movie scene maker است. تمام ابزارهای ویرایش اساسی فیلم نظیر: برعکس کردن reverse، جفت کردن Duplicate، ویرایش Edit، ادغام کردن merge، برش trim and split، کلاژ چند کلیپ یا ویدیو برای کاربر فراهم است.

نرم‌افزار ویرایش فیلم VideoShow به شما اجازه می‌دهد تا برای ویدیو خود زیرنویس قرار دهید یا صدای آن را تغییر دهید. می‌توانید ویدیو ضبط کنید و فیلترهای مختلف را اضافه کنید. اپلیکیشن بیش از ۵۰ تِم برای ساخت ولاگ‌ و اسلاید شو دارد.

در بین کاربران iOS محبوبیت چندانی ندارد. از ۴۳ هزار نظر اما نمره‌ بسیار خوب ۴٫۷ از ۵ را دارد. در گوگل‌ پلی و کاربران اندروید از ۵ میلیون و ۸۰۰ هزار نظر، نمره ۴٫۶ را کسب کرده است.

ویرایش فیلم

از ویژگی‌های کلیدی این نرم‌افزار ویرایش فیلم در گوشی می‌توان به ایجاد زیرنویس‌ با فونت و استایل‌های مختلف اشاره کرد. اندازه ویدیو را مستقیماً در خود اپلیکیشن کاهش دهید. می‌توانید صدای ویدیو را از آن استخراج کنید. در نسخه VIP حتی می‌توانید روی ویدیو طراحی کنید.

برخی مزیت‌های VideoShow

  1. ترانزیشن‌های زیبا برای تغییر از کلیپی به کلیپ دیگر
  2. انتخاب موزیک به دلخواه
  3. کلاژ تصویر روی ویدیو
  4. چندین ویدیو را در یک کلیپ جای دادن
  5. تم‌های زیبا برای جلوه بخشیدن به ویدیوها
  6. تعیین زمان دقیق برش صدا برای هماهنگ کردن دقیق

برخی معایب VideoShow

  1. مشکلات برای به اشتراک‌گذاری مستقیم در شبکه‌های اجتماعی
  2. کاهش کیفیت تصویر بعد از اکسپورت کردن
  3. فقط در نسبت square‌ می‌توان از تِم‌ها استفاده کرد
  4. قیمت گران ۲۲۶ دلاری و واترمارک روی نسخه رایگان
  5. ویدیوهای ۲K و باکیفیت‌تر در نسخه‌های رایگان ویرایش نمی‌شوند

در ادامه به یکی از محبوب‌ترین نرم‌افزارهای ویرایش فیلم در گوشی برای کاربران اندروید می‌پردازیم. نرم‌افزاری که از ۱۳ میلیون رای در گوگل پلی Google Play، نمره عالی ۴٫۸ از ۵ را داراست.

برنامه ویرایش فیلم Vivavideo

ویرایش فیلم

از ویژگی‌های کلیدی در این نرم‌افزار ویرایش فیلم، خلق موزیک ویدیوها با افکت‌های جذاب است. به راحتی عکس‌ها را با آهنگ مورد نظر خود ترکیب کنید. می‌توانید پس‌زمینه در ویدیو را تار کنید. سرعت فیلم را کم یا زیاد کنید. چندین کلیپ ویدیویی را ترکیب کنید. ابزاری مانند cut، edit، merge، paste در اختیار شماست. رزولوشن تا ۴K را خروجی بگیرید.

یکی از بهترین‌های اندروید KineMaster با ویژگی‌های متعدد

ویرایش فیلم

این نرم‌افزار ویرایش فیلم که برای هر دو سیستم‌عاملِ اندروید و iOS کاربردی است، بیش‌تر باب دل اندرویدی‌هاست. به خاطر امکانات و رابط کاربری آن‌‌، بیش‌تر حرفه‌ای‌ها را جلب می‌کند. ویژگی‌هایی نظیر Blending-mode، Chroma Keying و میکس صدا باعث شده تا از KineMaster به عنوان یک ویرایشگر فیلم حرفه‌ای یاد کنند.

می‌توانید فریم به فریم کلیپ‌های ویدیویی خود را برش بزنید. کلیپ صوتی را دقیق با ویدیو همگام کنید. لایه‌های متعددی از ویدیو، تصویر، متن و تراک‌های صوتی را به پروژه بیافزایید.

از ویژگی‌های دیگر این نرم‌افزار ویرایش فیلم در گوشی می‌توان به پیش مشاهده فوری ادیت، تنظیم دقیق حجم صدا، فیلترهای رنگی LUT، کنترل سرعت کلیپ، کامپوزیشن کروما chroma key و ترانزیشن‌های سه‌بعدی است.  لازم است بدانید، در نسخه رایگان واترمارک روی ویدیو باقی می‌ماند.

خب حالا برویم سراغ برنامه‌های آیفون یا همان ios!

بیشتر بخوانید : بهترین تبلت‌های مخصوص ادیت عکس در سال ۲۰۲۰ : سریع‌تر عکس‌هایتان را ویرایش کنید !

برنامه‌های مخصوص کاربران iOS

ویرایش فیلم

برخی از نرم‌افزارهای ویرایش فیلم در گوشی مخصوص دستگاه‌های اپل نظیر آیفون و آیپد iPad هستند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین‌های این سیستم‌ عامل خواهیم پرداخت. اگر گوشی آیفون به دست هستید، حتماً به این بخش نگاهی داشته باشید.

نرم‌افزار ویرایش فیلم LumaFusion اختصاصی iOS

ویرایش فیلم

این نرم‌افزار حرفه‌ای توسط ژورنالیست‌ها، سازندگان فیلم‌ filmmakers و تولیدکنندگان ویدیو برای ضبط و ویرایش فیلم در گوشی on the fly است. نرم‌افزار ویرایش فیلم LumaFusion توسط Pinnacle Studio به صورت اختصاصی برای iPhone و iPad نوشته شده است.

رابط کاربری این اپلیکیشن ویرایش ویدیو شبیه به Final Cut Pro X است که تایم‌لاین کاربردی آن مورد توجه عده بسیاری است. هر افکتی می‌تواند در حال و هوای یک کلیپ انیمیشنی، کی‌فریم keyframe‌ شود. این قابلیت به کاربر امکان اعمال تنظیمات دقیق را می‌دهد.

برای کاربر امکان افزودن insert /overwrite، تصحیح رنگ، یک میکسر صدای ویژه، اکسپورت بدون کاهش کیفیت، پشتیبانی از ویدیوهای عمودی vertical و قابلیت Slow motion/ Fast motion فراهم است. این امکانات است که باعث شده از آن به عنوان یک اپلیکیشن ادیت فیلم حرفه‌ای در گوشی یاد شود.

شما می‌توانید در رزولوشن‌های، کیفیت و فریم ریت Frame rate متفاوت از کار خود خروجی Export بگیرید. همچنین قابلیت خروجی گرفتن از صدا یا ویدیو به صورت مجزا را دارد. همه چیز برای حرفه‌ای شدن طراحی شده است. خروجی XML برای استفاده از Final Cut Pro X در اختیار کاربر است.

مشخصات اساسی

  • مناسب پلتفرم iOS
  • قابلیت ادیت چندین قطعه Multi-Track editor
  • خروجی مستقیم به یوتیوب
  • پشتیبانی از ۴K
  • پشتیبانی از فناوری Thunderbolt 4

برنامه ویرایش فیلم Final Cut Pro

ویرایش فیلم

این نرم‌افزار اساساً برای کاربران MacOS نوشته شده است. در کنار آن کاربران iOS هم می‌توانند از آن بهره‌مند شوند. کار با رابط کاربری آن آسان است. همچنین از ویژگی‌ Magnetic Timeline برخوردار است. این ابزار به شما اجازه می‌دهد تا کلیپ‌ها را برش بزنید و حرکت دهید، بدون اینکه بر مابقی ویدیو اثری داشته باشد. نرم‌افزار ویرایش فیلم Final Cut Pro شامل ویژگی‌هایی می‌شود که آن را در بین کاربران آیفون محبوب می‌کند: ویرایش پیشرفته‌ صدا، ویرایش ۳۶۰° VR، موشن‌گرافی و ویرایش پیشرفته رنگ برخی از این امکانات است.

خب حتماً شما هم تا به اینجا دست به گوشی شده‌اید! یا در پلی استور و یا در اپ استور به دنبال ایلیکیشن محبوبتان هستید. دیدنگار لیستی از بهترین برنامه‌های ویرایش فیلم در گوشی را برای شما عنوان کرد. به زودی لیستی از بهترین نرم‌افزارهای ویرایش حرفه‌ای فیلم در بستر دسکتاپ به شما معرفی خواهیم کرد. بنابراین مجله دیدنگار را دنبال کنید و از مقالات مفید بهره ببرید.

ویرایش فیلم در گوشی

ویرایش فیلم

همانطور که می‌بینید نرم‌افزارهای متعددی در دنیای گوشی برای ویرایش فیلم برای کاربران مختلف فراهم است. برخی از آن‌ها برای هر دو سیستم‌عامل iOS و Android کاربردی است. برخی مخصوص iOS هستند. گاهی با یک رابط کاربری آسان و ابزار محدود روبرو هستیم و گاهاً ابزارهای حرفه‌ای‌تر و ویژگی‌هایی که باعث می‌شود شبیه به یک حرفه‌ای فیلم را ویرایش کنید. مشخصاً نرم‌افزارهای حرفه‌ای‌تر نیاز به خریداری دارند. انتخاب شما چیست؟ شما چه نرم‌افزارهای ویرایش فیلم در گوشی می‌شناسید؟ راه‌های شما برای حذف واترمارک از ویدیوها چیست؟ نظرات و تجربیات خود را در بخش کامنت با ما در میان بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.