راه های افزایش فروش در اینستا گرام

زمانی که اقدام به فروش در اینستاگرام می‌کنید، در واقع حرفی برای گفتن دارید یا می‌خواهید خدماتی را ارائه داده و محصولی را بفروشید. افزایش فروش در اینستاگرام موضوعی است که برندهای متعدد در این فضا به دنبال آن هستند و برای رسیدن به آن از هر ترفندی برای جذب مشتری در اینستاگرام استفاده می‌کنند.

بسیاری از کسب و کارهای فیزیکی یا اینترنتی در ایران توانسته‌اند با استفاده از بازاریابی در اینستاگرام سودهای کلانی را به دست بیاورند و از آن به عنوان بستری مناسب برای فروش بیشتر استفاده کنند. در ادامه به چند ترفند برای افزایش فروش در اینستاگرام اشاره می‌کنیم و شما هم اگر در این زمینه فعالیت می‌کنید بهتر است با ما همراه شوید.

چگونگی افزایش فروش در اینستاگرام

راهکارهای متنوعی در ارتباط با این موضوع وجود دارد که بهتر است همه آنها را امتحان کنید.

نشان دادن صلاحیت به کاربران

نشان دادن صلاحیت شما در واقع سلاحی مخفی برای افزایش فروش در اینستاگرام است. برای مثال شما زمانی که فردی را به عنوان ورزشکار، بازیگر و غیره بشناسید قطعا برای خرید به سراغ او می‌روید تا یک فرد غریبه. به همین دلیل هم متخصص بودن و معتبر بودن در یک زمینه احساس اطمینان و رضایت مندی بیشتری به مشتریان خواهد داد. پس بهتر است در پیج خود نشان دهید که در فروش محصولات یا خدمات خود متخصص هستید و صلاحیت شما بیشتر از رقیبانتان است.

برای این کار می‌توانید از سوابق خود برای کاربرانتان بگویید. در فیلم و یا ویدئوهایی که منتشر می‌کنید نشان دهید که سالها است در این زمینه فعال هستید. حتی می‌توانید به عنوان یک فروشنده باتجربه از نکات آموزشی خود هم به مشتریانتان بگویید و یا از حضورتان در مراسم‌های تخصصی مرتبط با رشته خود فیلم و عکس در اختیار فالوورها قرار دهید.

همه این نمونه‌ها نشان می‌دهد که شما متخصص حوزه خودتان هستید و صلاحیت کافی را دارید. با این روش اعتماد سازی بیشتری در میان کاربران به وجود خواهد آمد و به افزایش بازدید اینستاگرام و در نهایت افزایش فروش اینستاگرامی منجر خواهد شد.

فروش بیشتر در اینستاگرام

استفاده از اینستاگرام مارکتینگ

اینستاگرام مارکتینگ درواقع یک استراتژی عالی برای افزایش فروش در اینستاگرام است. شما برای این کار می‌توانید به جای ارسال یک عکس از محصول خود از لایو اینستاگرام استفاده کنید و با این کار این اطمینان را به کاربران خود بدهید که چه چیزی دقیقا به دست شما خواهد رسید.

در لایو اینستاگرامی کاربران به راحتی می‌توانند هر سوالی که دارند از شما بپرسند و شما به صورت زنده به آنها پاسخ بدهید. این روش  جذب مشتری در اینستاگرام درواقع به برند سازی شما هم کمک می‌کند و احتمال خرید کاربران افزایش می‌دهد.

اینستاگرام مارکتینگ

آسان کردن پروسه خرید در اینستاگرام

برای افزایش فروش در اینستاگرام خود بهتر است خرید از پیجتان را هرچه آسانتر کنید، این کار به بهبود فروش شما کمک می‌کند. زمانی که پروسه خرید سخت و نامشخص باشد بخش عمده‌ای از فروش خود را از دست خواهید داد. بهتر است به جای آنکه فالوورهای خود را به کامنت گذاشتن و پرسیدن قیمت مجبور کنید، به آنها خیلی راحت در ارتباط با محصول و قیمت خود توضیح بدهید.

شما می‌توانید به راحتی در ارتباط با نحوه خرید و سفارش کالای خود توضیح بدهید و حتی آن را در قسمت هایلایت‌ها قرار بدهید تا خریداران تازه وارد هم به راحتی از آن مطلع بشوند.

شما می‌توانید در قسمت توضیحات اطلاعات تماس را قرار داده و برای هر کالایی نیز کدی قرار دهید تا به آسانی بتوانید پاسخگوی مشتریان خود باشید. برای پرداخت آنلاین هم بهتر است از لینک استفاده کنید و روش‌های متنوعی نیز برای پرداخت در نظر بگیرید.

پاسخگویی صحیح، راهکاری برای افزایش فروش در اینستاگرام

معمولا افراد از پاسخگویی فروشندگان احساس خوشایندی می‌کنند. زمانی که یک فالوور یا خریدار جدید از شما در ارتباط با قیمت و موضوعات دیگر در کامنت‌ها سوالی می‌پرسد یا در دایرکت موضوعی را مطرح می‌کند، بهتر است هر چه سریعتر به آن پاسخ دهید تا احساس رضایت بیشتری داشته باشد و شما را به افراد بیشتری معرفی کند.

این حس درواقع به مخاطبان شما نشان می‌دهد که فعال هستید و پاسخگو. با پاسخگویی صحیح و درست به مخاطبان خود شما ارزشمندتر خواهید شد و آنها نیز اعتماد بیشتری به شما پیدا خواهند کرد. این موضوع مساوی است با افزایش فروش در اینستاگرام.

پاسخ به کامنت اینستاگرام

استفاده از یک تقویم محتوایی مناسب

بهتر است برای بازاریابی در اینستاگرام استراتژی و برنامه محتوایی داشته باشید. شما با استفاده از این استراتژی در واقع مشخص می‌کنید که در هر بازه زمانی مشخص برای مثال یک هفته، یک ماه و غیره چه محتوایی را به چه دلیل و با چه هدفی منتشر خواهید کرد. این موضوع نیز کاملا به کسب و کار شما و نوع آن مربوط می‌شود.

برای این کار می‌توانید محتوای صفحه را به بخش‌های مختلفی دسته بندی کنید. برای مثال فروش، اطلاع‌ رسانی، امکانات ، مسابقه و مشارکت مخاطبان می‌توانید محتواهای شما را نظم بیشتری بدهد. با این دسته بندی شما به نیاز کسب و کارتان اشراف بیشتری پیدا می‌کنید.

همچنین می‌توانید با استفاده از یک تقویم محتوایی و مشخص کردن روزها در آن مشخص کنید که در هر روز مشخص چه محتوایی را باید نشر دهید و این محتوا چه جزئیاتی باید داشته باشد. این جزئیات می‌تواند شامل نکاتی مانند  کپشن، هشتگ‌های مورد استفاده‌، لوکیشن، تگ‌ها و غیره باشد.

با استفاده از این روش شما پیش از رسیدن به روز مشخص یا هفته‌ای مشخص، جلوتر از قبل عمل خواهید کرد و همه نکات برای شما آماده خواهند بود.  همچنین می‌توانید این محتوا را با توجه به اتفاقات و وقایع روز هم به روز رسانی کنید.

برای مثال زمانی که شرایط به گونه‌ای پیش رفت که مخاطبان به کالایی بیشتر از قبل نیاز پیدا کردند، شما می توانید با ایجاد انعطاف بیشتر روی برنامه‌های خود تبلیغ بر روی آن کالا را در اولویت بیشتری برای خود قرار دهید.

افزایش فروش در اینستاگرام با استفاده از عکس‌های باکیفیت

همانطور که می‌دانیم اینستاگرام فضایی است که بر پایه تصویر طراحی شده است. بنابراین برای جذب مشتری در اینستاگرام و در نهایت افزایش فروش در اینستاگرام یکی از راهکارهایی که می‌توانید به کار بگیرید استفاده از عکس‌ها و تصاویر باکیفیت است.

بهتر است این تصاویر جلب توجه کنند و کاربر حتی فرصت پیدا کند تا صدای شما را نیز بشنود. پس برای این موضوع بهتر است زمان کافی را در نظر بگیرید. یک چیدمان جذاب ترتیب دهید و کپشن را نیز متناسب با عکس خود انتخاب کنید.

این راهکار به شما کمک می‌کند تا بتوانید تصویر مناسبی از برند و محصولات خود ایجاد کنید. درواقع هرچه بیشتر در این زمینه زمان اختصاص دهید، ضرر نخواهید کرد. عکس‌ها از سوی دیگر جاذبه‌های اینستاگرامی هستند که حتی اگر یک نفر مشتری شما هم نباشد در صفحه شما باقی خواهد ماند.

خیلی از افراد قصد خرید از برند شما را ندارند اما با توجه به عکس‌های باکیفیتی که در پیج خودتان قرار می‌دهید و یا نکاتی که از بابت آن آموزش می‌دهید در این صفحه باقی می‌مانند.

این دسته از مخاطبان هم باارزش هستند زیرا اگر چه برای شما امروز نقش مشتری را بازی نمی‌کنند، اما در آینده دور یا نزدیک احتمال دارد که با دنبال کردن شما اعتمادشان جلب شده و مشتری شما شوند یا حتی برای شما مشتریان جدیدی پیدا کنند.

پست با کیفیت اینستاگرام

هشتگ گذاری مناسب با روش‌های اصولی

یکی از راه‌های افزایش بازدید اینستاگرام و در نهایت افزایش فروش اینستاگرامی آن است که از هشتگ گذاری هدفمند استفاده شود. این روش به صورت رایگان شما را به هدفتان نزدیک‌تر می‌کند.

همانطور که می‌دانید هشتگ‌ها یکی از ابزارهای مهم اینستاگرام هستند که اگر به صورت اصولی به کار گرفته شوند می‌توانند به افزایش فروش در اینستاگرام منجر شوند. با این کار تحول بزرگی در کسب و کار شما به وجود خواهد آمد.

برای این کار باید بدانید که مشتریان بالقوه شما عمدتا از چه هشتگ‌هایی استفاده می‌کنند و چه هشتگ‌هایی را دنبال می‌کنند. بهتر است در موقعیت‌های مناسب نیز از این هشتگ‌ها استفاده کنید و محتوایی مناسب و اصولی با آنها برای دیده شدن بهتر به کار گرفته شود. شما همچنین می‌توانید بر روی روش‌های خلاقانه و حرفه‌ای هم حساب باز کنید و با استفاده از آنها فالوورهای یک هشتگ خاص را تبدیل به فالوورهای خود کنید.

بررسی هشتگ‌های مرتبط با کسب و کار شما نیز می‌تواند پیجتان را متناسب با نیاز مخاطبان ارتقا بدهد. در این زمینه می‌توانید از هشتگ‌های کاربردی محصول خودتان هم استفاده کنید و با این روش کابردهای آن را به صورت عملی به مخاطبان نشان دهید.

برای مثال اگر در زمینه فروش فرش فعال هستید می‌توانید با استفاده از هشتگ کاربردهای فرش‌های مختلف و جنس‌های مختلف آن به مشتریان خود اطلاعات بیشتری در کنار این هشتگ‌ها بدهید و آنها را بیشتر به خود جذب کنید. این کار به تشویق بیشتر مشتری برای خرید و استفاده از محصولات شما منجر می‌شود.

هشتگ گذاری مناسب اینستاگرام

استفاده از پروموشن برای تشویق مخاطبان

یکی از راهکارهایی که برای مخاطبان بسیار جذاب است و به بازاریابی در اینستاگرام کمک بیشتری می‌کند، استفاده از پروموشن است. بسیاری از مخاطبان به دنبال فرصتی برای خرید هستند و برای این کار به تخفیف نیاز دارند. شما می‌توانید هر چند وقت یک بار بهانه خرید را به این دسته از مخاطبان خود بدهید.

این کار می‌تواند در مناسبت‌های مختلفی انجام شود. برای مثال روز مادر، روز دختر، روز ولنتاین و مناسبت‌های دیگری از این دست فرصت بسیار خوبی است که به سراغ پروموشن بروید و با یک خدمت ویژه یا تخفیف خاص از مشتریان خود استقبال کنید. این کار به جذب مشتریان جدید بسیاری هم می‌انجامد.

در کنار این تخفیف‌ها شما می‌توانید حتی بدون مناسبت، و بدون دلیل خاصی به فالوورهای وفادار پیج خود هدیه‌های ویژه‌ای بدهید. برای مثال شما می‌توانید از آنها بخواهید که شما را به دوستان خود معرفی کنند و از این طریق تخفیف بیشتری دریافت کنند. یا آنکه بخواهید از شما در استوری خود بگویند یا استوری شما را همیشه دنبال کنند تا از تخفیف هفتگی و ماهانه عقب نمانند.

پروموشن در اینستاگرام

همکاری با اینفلوئنسرها و داشتن برنامه‌ای هدفمند برای افزایش فروش در اینستاگرام

شما هر چقدر هم محتوایی جذاب داشته باشید، برای افزایش فروش در اینستاگرام خود به یک برنامه تبلیغاتی هدفمند نیاز پیدا خواهید کرد. یکی از این برنامه‌های هدفمند استفاده از ظرفیتی است که در اینفلوئنسرها وجود دارد.

این اینفلوئنسرها بهتر است که مرتبط با نوع کسب و کار شما باشند. این افراد می‌توانند با معرفی داستان برند شما شناخت بهتری از شما به مخاطبانتان بدهند. حتی در این زمینه گاه می‌توان فالوورهای یک اینفلوئنسر را تبدیل به فالوور خود کرد.

این افراد برای آنکه موثر عمل کنند باید خلاق باشند و ارتباط نزدیکی با مخاطبان خود داشته باشند. شما پس از مدتی ارتباط با اینفلوئنسرها خودتان هم می‌توانید تبدیل به این افراد شوید و با مخاطبان خود ارتباط نزدیک برقرار کنید. در این زمینه داشتن تعداد فالوور بالا تنها تضمین کننده نیست و تاثیر گذاری لازم را نخواهد داشت.

این روزها شبکه محبوب اینستاگرام در میان ایرانیان کاربران بسیاری دارد و بیش از ۲۵ میلیون نفر در ایران کاربر این شبکه هستند. اینفلوئنسر مارکتینگ این روزها یکی از اثرگذارترین روش‌ها برای جذب مشتری در اینستاگرام است و بسیاری از کاربران این شبکه از آن استفاده می‌کنند.

اینفلوئنسرمارکتنیگ

انتشار پست‌های باکیفیت

انتشار محتوای باکیفیت و جذاب نیز در کنار عکس‌های باکیفیت برای افزایش فروش در اینستاگرام اهمیت زیادی دارد. محتوای پست‌های شما باید جذاب باشد و این درحالی است که در این شبکه اجتماعی این روزها کمیت جای کیفیت را گرفته است و بسیاری از کسب و کارها تنها بر روی تعداد پست تمرکز دارند تا کیفیت پست.

بنابراین تنها به دنبال تولید محتوای صرف نباشید. بلکه تمرکز خود را بر روی تولید محتوای جذاب و ارزشمند بگذارید. هرچقدر شما زمان بیشتری برای تولید محتوای باکیفیت اختصاص دهید احتمال خرید مشتریان بیشتر خواهد شد و سود بیشتری نیز به دست خواهید آورد.

پست با کیفیت اینستاگرام

جمع بندی

  • زمانی که اقدام به فروش در اینستاگرام می‌کنید، در واقع حرفی برای گفتن دارید یا می‌خواهید خدماتی را ارائه داده و محصولی را بفروشید.
  • افزایش فروش در اینستاگرام موضوعی است که برندهای متعدد در این فضا به دنبال آن هستند و برای رسیدن به آن از هر ترفندی برای جذب مشتری در اینستاگرام استفاده می‌کنند.
  • نشان دادن صلاحیت شما در واقع سلاحی مخفی برای افزایش فروش در اینستاگرام است.
  • اینستاگرام مارکتینگ درواقع یک استراتژی عالی برای افزایش فروش در اینستاگرام است. شما برای این کار می‌توانید به جای ارسال یک عکس از محصول خود از لایو اینستاگرام استفاده کنید.
  • برای افزایش فروش اینستاگرامی خود بهتر است خرید از پیجتان را هرچه آسانتر کنید، این کار به بهبود فروش شما کمک می‌کند.
  • بهتر است برای بازاریابی در اینستاگرام استراتژی و برنامه محتوایی داشته باشید.
  • اینستاگرام فضایی است که بر پایه تصویر طراحی شده است. بنابراین برای جذب مشتری در اینستاگرام و در نهایت افزایش فروش در اینستاگرام از این راه کمک بگیرید.
  • یکی از راه‌های افزایش بازدید اینستاگرام و در نهایت افزایش فروش اینستاگرامی آن است که از هشتگ گذاری هدفمند استفاده شود.
  • یکی از راهکارهایی که برای مخاطبان بسیار جذاب است و به بازاریابی در اینستاگرام کمک بیشتری می‌کند، استفاده از پروموشن است.
  • شما هر چقدر هم محتوایی جذاب داشته باشید، برای افزایش فروش در اینستاگرام خود به یک برنامه تبلیغاتی هدفمند نیاز پیدا خواهید کرد.
  • انتشار محتوای باکیفیت و جذاب نیز در کنار عکس‌های باکیفیت از اهمیت بسیاری برخوردار است.

منبع:

Inc

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.